Calitatea unui produs nu o poti evidentia intr-un tabel de specificatii
In economia de consum, care este, este foarte greu sa iti dai seama de acel lucru care te facea sa spui acum 15 ani “e de marca“. Acum exista chiar chinezarii construite mai bine decat produse de marca.
De ce se intampla asta? Chinezii fac in continuare ce stiu sa faca mai bine: sa copieze 80-90% dintr-un produs la un pret de 10 ori mai mic, pe cand brandurile celebre se lupta sa scada costurile pe cat posibil pastrand calitatea si astfel renumele nestirbit. Ca nu le iese mereu asta e altceva.
De la masini pe care le duci in service mai des decat la duci la spalatorie la telefoane carora li se decojeste vopseaua dupa cateva zile de folosinta, cu greu mai gasesti produse de calitate.
N-am nimic impotriva consumului, dar mi-ar place sa vad pe produse un sticker care zice “produs de calitate”, lucru ce se va reflecta evident si in pret (sticker-ul se poate aplica si la alimente fara E-uri de exemplu). Este nevoie de sticker pentru ca exista evident si produse scumpe dar proaste, pretul nemaifiind de mult o garantie a calitatii.
Initial vroiam sa scriu despre telefonul i-mate Ultimate 8150, pe care tocmai l-am primit la go4it, si care mi-a creat impresia de calitate (da, si pretul este pe masura), dar m-am luat cu vorba si am divagat.