Clienti noi vs clienti vechi – model gresit de business

A curs multa cerneala pe subiectul acesta, sunt sigur, si cu totii stim cazuri in care clientii noi sunt tratati cu oferte mai bune decat cei vechi, care sunt ignorati complet de firmele mari si mici, pe ideea gresita ca sunt deja clienti si vor ramane asa pe veci. Cel mai bun exemplu care imi vine in minte sunt furnizorii de telefonie mobila si televiziune prin cablu, care de multe ori ofera conditii mai bune pentru a atrage noi clienti, conditii care nu sunt accesibile clientilor vechi. Am intalnit cazuri marsave in care puteai avea acces la oferta noua, dar trebuia sa ceri lucrul asta. Mi se pare un lucru pe jumate facut, adica tii cont si de clientii vechi, dar speri cumva ca nu vor cere sa beneficieze si ei de acel avantaj.

Ce m-a facut sa scriu postul asta este situatia cu Hostvision, care ofera un domeniu .ro gratuit pentru anumite pachete de web hosting platite in avans pe 12 luni. Eu sunt client vechi de-al lor, multumit de altfel de calitatea serviciilor. Tocmai ce trebuie sa imi prelungesc unul din planuri si m-am gandit sa intreb la suport cum pot beneficia si eu de oferta lor cu domeniul gratuit, daca prelungesc pe 12 luni si platesc in avans pentru aceasta perioada. Gandul meu era la domeniile cu diacritice, insa intre timp m-am gazgandit. Raspunsul de la suport clienti a fost scurt: promotia Hostvision se refera doar la planurile noi de hosting, nu la prelungiri.

Adica pot sa iau un plan nou, cu tot cu domeniu, mut site-urile de pe planul vechi de hosting, nu il mai prelungesc si gata, beneficiez si eu de promotia lor, insa mi se pare ca e prea mare bataia de cap si timpul pierdut doar ca sa fiu eu mai smecher. Normal era ca la plati in avans pe 12 luni sa beneficiezi de domeniu gratuit, indiferent daca esti client nou sau client vechi. De fapt, ca business poate ar trebui sa te porti mai bine cu clientii vechi, care ti-au adus de-a lungul timpului o suma frumoasa de bani, nu vor pleca daca sunt multumiti de serviciile tale si poate te si recomanda prietenilor, care pot deveni clientii aia noi pe care ti-i doreai.

clienti noi vs clienti vechi model de business

Ca si in domeniul resurselor umane, este de multe ori mai scump sa aduci un angajat/client nou decat sa il pastrezi pe unul vechi. Si chestia asta cu tratatul preferential al clientilor vechi nu face decat sa spuna un lucru despre tine: ca nu ii va pasa de mine dupa ce imi vinzi un produs.

Nu vreau sa fiu inteles gresit, Hostvision este un provider de solutii de gazduire web bun, care raspunde repede la tickete, chiar si la ore tarzii, schimba emailuri cu tine pana rezolva problema, nu iti suspenda contul cand ti se agata vreun script si ocupi prea multe resurse pe serverul partajat cu alti clienti, insa face aceeasi greseala intalnita la prea multe companii (si cele de afara fac la fel, nu va ganditi ca este o problema romaneasca). O sa ma gandesc de doua ori inainte sa recomand o companie care aplica acest model de business. Si s-ar putea sa inceapa sa imi placa sa fiu client nou…

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

1 răspuns

  1. Hostvision says:

    Va multumim pentru aprecieri si colaborare.
    Legat de reducerile acordate la inregistrarea de domenii cu hosting, aveti perfecta dreptate, ideal ar fi sa acordam aceste reduceri si la reinnoirea hostingului.
    Din pacate structura costurilor nu ne permite acest lucru, oricat de eficient ar fi dpdv al marketingului.
    Pentru reinnoiri avem ofertele de fidelizare care sunt comunicate pe mail odata cu emiterea proformelor de reinnoire.

    Cu stima,

    Damian Ghitulescu
    Hostvision

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *