Cum putem creste piata de Internet din Romania

Parerea mea este ca cel mai mare impediment in proliferarea Internetului in tara noastra in randul utilizatorilor, agentiilor de media, publisherilor este neintelegerea deplina a acestui fenomen. Sa socotim putin, televiziunea, radioul si panourile outdoor sunt cu noi de mai bine de 50-60 de ani, pe cand WWW-ul exista de mai putin de 15 ani intr-o forma oarecum vizuala.

Revolutia de acum 17 ani ne-a mai deschis putin ochii, am vazut ca exista mai multe posturi de televiziune simultan, ciocolata alba si libertatea cuvantului. Chiar daca Internetul in forma actuala si-a inceput existenta odata cu iesirea romanilor de sub comunism, abia de vreun an incoace termenul de broadband incepe sa insemne ceva in oferta ISP-istilor.

Masa de consumatori de Internet se va dubla in prima jumatate a anului viitor raportat la decembrie 2005. Este vorba de 4 milioane de “bebelusi” care nu stiu decat de www si link, pentru ei drop-down, mouseover si layer sunt cuvinte exotice dintr-un dictionar care nici macar nu e in limba romana.

Acestora trebuie sa le construim situri WEB 2.0 (fonturi mari , poze frumoase si butoane putine) pentru a nu-i speria de la inceput. Advertiserilor care invart zeci de milioane de euro trebuie sa le spunem ce inseamna cifrele invartite de Trafic.ro si pe viitor de studiul BRAT. Daca acestia ar intelege ce le explicam, probabil ar fi mai dornici sa aloce un procent mai mare din buget Internetului, nu sa mearga pe safe bet si sa bate o reclama pe TV, care sigur o vor vedea cateva milioane de romani, fie ei si din afara targetului scontat.

E in natura noastra sa fim speriati de ce nu intelegem si aici cred ca noi, “expertii” in Internet trebuie sa pistonam. Daca nici noi nu intelegem perfect mecanismele Internet-ului, cum ne putem astepta sa putem dezvolta servicii pentru a atrage utilizatorii si sa atragem bugete la nivelul pietei spaniole.

Ar trebui sa ne concentram pe dezvoltarea pietei prin educarea tuturor celor pe care vrem sa ii atragem in mirajul Internetului, fie ca utilizator fie ca advertiser sau publisher. Daca reusim aceasta miscare vor veni si banii, fara indoiala…doar ei sunt motorul care ii impinge pe toti cei implicati.

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *