Lipsa de consistenta a calitatii in restaurantele romanesti

Desi sunt gurmand nu prea scriu de restaurantele pe unde am fost si ce am mancat etc, dar Christie’s parca merita. Din pacate merita din punct de vedere negativ. Christie’s este locul unde mananc cu colegii la pranz de aproape doi ani de zile.

Ce ne placea la Christie’s erau portiile generoase, mancarea bine gatita si preturile ok (intre 12 si 16 chiar aveai reducere 20% la plata cash). Am recomandat restaurantul multor prieteni, i-am dus acolo si totul a fost ok.

hamburger la cutie

Deci, ce sa mai, Christie’s chiar a ajuns unde si-ar dori un mic restautant: sa fie apreciat pentru mancare si servicii si sa fie recomandat de oameni (nu orice restaurant isi permite sa se promoveze “clasic”).

Aici intervine insa romanismul care caracterizeaza poporul din spatiul carpatic: de ce sa nu imi bat joc de clienti, ca acum am bani, am valoare, imi permit. Initial au scazut portiile, apoi a urmat o crestere de pret, apoi au pastrat preturile si au mai scazut putin portiile. Pretul alimentelor a crescut la nivel mondial deci nu e chiar o tragedie faptul asta, dar putina constanta n-ar fi stricat, macar la capitolul cantitate, ca nu e nimeni prost sa nu obserea diferentele.

Azi insa paharul s-a umplut: pe linga niste portii teribil de mici (conteaza aparent si ziua cand te duci, luni nefiind se pare o alegere prea buna) ne-am confruntat si cu o nota de plata prost calculata (fara reducere adica). Nu era vorba de o suma prea mare, dar e vorba de corectitudine. Cat timp scrie la intrare â??reducere 20% intre 12 si 16 la plata cashâ? cred ca e normal sa se si respecte regula.

Am atras atentia chelnerului (ca o paranteza, toti de acolo ne stiu, uneori venim si de 3 ori pe saptamana si mai lasam si bacsis generos de fiecare data). Raspunsul a fost ceva de genul “nu merge sistemul de facturare corect”. I-am zis ca nu e nici o problema, poate calcula nota si cu pixul, nu trebuie neaparat sa fie printata (deci sistemul merge, dar nu merge corect).

Chelnerul s-a dus, s-a invartit, a venit si ne-a zis ca tot nu merge sistemul si ce “pentru o suma atat de mica mai conteaza reducerea”? Mi-a cam sarit mustarul la faza asta si i-am zis ca e normal sa avem reducere, mai ales ca scrie pe poarta de la intrare mare si clar. S-a intors in vreo doua minute sa imi zica ca azi nu se face reducere, ca nu merge sistemul, asa i-a zis sefa. Pasul urmator a fost evident, am chemat-o pe sefa, care a clarificat imediat situatia si a zis sa lasam suma de pe chitanta, minus 20%.

Imi pare rau ca n-am avut marunt la mine. 2 lucruri am invatat azi: daca vrei sa mananci bine si sa fii tratat bine nu gasesti lucrurile astea la Christie’s si zicea bine cine zicea ca increderea se castiga greu si se pierde foarte repede.

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

3 răspunsuri

  1. George says:

    In Romania oricum e bataie de joc la restaurante. Mai devreme sau mai tarziu o sa-ti te lovesti de nesimtirea tipica romaneasc?. Iar chelnerii sunt in top din acest punct de vedere. Poate nu pe primul dar oricum, sunt acolo.

  2. Georgiana says:

    Nu stiu daca este vorba neaparat de "nesimtirea tipic romaneasca" cat despre, parerea mea, avaritie… In momentul in care "s-au vazut cu sacii in caruta" au adoptat si ei, ca si altii, stilul acesta de a oferi mai putin pentru ca au deja clientela formata! E trist intr-adevar, dar este un lucru intalnit peste tot nu numai in Romania. Nu stiu de ce, si imi cer scuze, nu am intentia de a jigni sau critica pe nimeni in mod special, dar toti romanii se critica intre ei si in loc sa aprecieze lucrurile bune, frumoase, nu fac altceva decat sa supraevidentieze toate aspectele negative. Eu, una, nu sunt de acord cu treaba asta.

  3. Ela says:

    Ai facut bine ca nu ai renuntat si ai vorbit cu sefa.Mai avem o caracteristica noi romanii ,adica: “inghitim” ce ni se ofera…(frumos si elegant).Vanzatorii sunt obisnuiti chiar daca ne vand painea tare sau carnea stricata ,ca noi sa nu reactionam.Iar noi mergem acasa si nu ne plangem, decat poate la vecina,apoi aruncam carnea si spunem ca n-am avut noroc cand ne-am nascut in Romania…
    Helloooo!Wake up!Ia-ti inima in dinti si intoarce-te inapoi la “magar” si arata-i ca esti nemultumit:” Frate daca -ti dau 1 leu pentru un corn,tu trebuie sa-mi dai un corn bun pentru ca asta vreau!Il platesc, nu-l cer gratis!”
    Daca ar incepe sa faca macar 5 romani pe zi ,unui vanzator chestia asta nu ar mai avea tupeul sa ne vanda prostii.
    Deunazi am mers cu sotul meu la o cofetarie foarte apreciata de noi.Si am cerut prajitura.Surpriza:era veche si ingurgitabila.Reactia sotului a fost ca sa plecam rapid scarbiti din cofetarie(reactia romanului)Frumusel m-am dus si i-am spus doamnei vanzatoare ca sunt nemultumita de tratatia ei si ca imi permit sa mi mai cumpar o prajitura proaspata in cazul in care imi recomanda una.Foarte draguta a fost,si-a cerut scuze si surpriza am reusit sa ne bucuram de niste prajituri bune asa cum ERA NORMAL sa se intample .A, si nu am patit nimic!
    Insist sa cred ca daca inca 4 persoane in acea zi s-ar fi plans vanzatoarei,ea nu ar mai fi avut curajul sa ofere acel produs spre vanzare.
    Asa ca dragii mei :reactionati (nu violent ,ci elegant ) dar reactionati!Banii dvs sunt munciti indiferent de ce obiect cumparati ,mare sau mic,scump sau ieftin.
    Succes!

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *