Lipsa de spectacol din Formula 1, in ciuda schimbarilor de regulament

Azi a inceput formula 1, cu Australia ca de obicei. Din pacate am ratat prima parte a cursei, cauza fiind un telefon cu Windows Mobile care a sunat cu vreo 35 de minute mai tarziu decat programat, din motive necunoscute mie. Lasand la o parte povestea asta si revenind la F1, pot zice ca o sa avem anul acesta un campionat deosebit, nu neaparat mai bun.

In primul rand multiplele modificari de regulament au avut ca rezultat schimbarea ierarhiilor performantelor masinilor. Asta e bine, echipe mai slabe si piloti mai slabi dovedindu-se acum din cale a fara de competitivi. E bine si pentru ca ma saturasem de Hamilton si Massa.

Ce nu e bine este ca nu toate masinile au acces la sistemul KERS (din diverse motive, cel mai important fiind cel financiar), deci din start nu toti au aceleasi sanse. In conditiile astea ar mai ramane ca unele echipe sa aiba 3 piloti in loc de 2 si campionatul constructorilor ar fi conturat de la primele curse.

Eu sunt un mare fan Formula 1 (mare comparat cu alte sporturi pe care nu le urmaresc deloc), dar in ultimii 10 ani cel putin spectacolul a lipsit aproape cu desavarsire, atmosfera la care se adauga si impresia unor “blaturi” nu tocmai legale.

Daca as fi Bernie Ecclestone si ar trebuie sa aleg o singura modificare a regulamentului care sa aduca spectatorii inapoi in tribune sau in fata televizorului as readuce obligativitatea folosirii unui singur rand de pneuri pe parcursul unei curse. Prevederea nu e noua, a fost folosite acum cativa ani si nivelul de spectaculozitate a fost sensibil crescut atunci.

Din pacate, din motive de securitate a pilotilor s-a renuntat, desi solutii cred ca s-ar gasi pentru a preveni explodarea pneurilor prea tocite (se pot pune senzori care se distrug pe masura ca dispar straturi de cauciuc.

Tare mi-e insa ca Formula 1 va decade si mai mult, mai ales acum cand pe fondul crizei economice au inceput sa dispara si din sponsori, masinile afisate azi la Melbourne fiind atipic de golase pe caroserie.

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

3 răspunsuri

  1. Sistemul KERS nu si-a dovedit eficienta, cel putin nu in prima cursa. In primii 10 clasati de la Melbourne doar 3 piloti au avut KERS (Hamilton, Alonso si Heidfeld) si niciunul nu a reusit sa profite prea mult de tehnologie. Iar ceilalti 4 piloti cu KERS au terminat pe unul dintre ultimele 5 locuri. Poate in Malaezia va conta mai mult. Oricum, echipe ca Ferrari, McLaren sau BMW au cheltuit cateva zeci de milioane de euro pentru a dezvolta KERS in contextul in care toti vor sa reduca costurile…
    Ideea cu pneurile nu cred ca ar fi utila. In primul rand, cum ai spus si tu, din motive de siguranta. Anul asta cred ca va fi mai mult spectacol din punctul asta de vedere. Bridgestone a decis sa mareasca diferenta dintre cele doua tipuri de pneuri la o cursa. De exemplu, in Australia am avut pneuri super-soft si medium, s-a sarit peste cele soft. Rezultatul? Pneurile super-soft ofereau timp foarte buni 3-4 tururi, dupa care se uzau la fel de repede. Cele medium erau durabile, dar nu foarte bune ca timpi. Alegerea pneurilor potrivite a fost foarte dificila si a creat diferente mari intre echipe (Kubica era cu doua secunde mai rapid decat Vettel si Button pe finalul cursei).
    Hmm, niciun cuvant drept Brawn GP? :)

  2. H8r says:

    nu stiu cum sa-ti spun, dar si Brawn GP e tot un fel de blat al lui Bernie …

  3. Ionut Popa says:

    Poate inca n-au invatat pilotii sa utilizeze KERS. Sigur in cursele urmatoare se vor mai obisnui cu el si cine stie, poate o sa avem ceva spectacol

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *