De ce nu imi plac mie site-urile auto romanesti
Am avut prin liceu-facultate o pasiune destul de mare pentru domeniul auto, pasiune alimentata inca din copilarie de surprizele Turbo. Cui nu ii placeau BMW-urile din Regie care faceau cerculete in fata la Maxx punand in pericol pietonii si celelalte masini si emisiunile de la TV care prezentau masini cu mult peste puterea mea de cumparare din studentie.
Anii au trecut si “suprinzator” inca nu imi permit un Lamborghini Diablo (nici SH, ca noi nu se mai produc). Cand a fost sa-mi iau masina mai ca n-am facut un tabel comparativ in Excel cu dotarile fiecarei masini aflate in gama mea de pret. La ce concurenta e pe domeniul auto pe Internet la noi te-ai fi asteptat sa ma informez din site-urile autohtone.
N-am facut asta, si nu pentru ca n-as fi vrut, ci pentru ca nu au cum sa ma ajute site-urile romanesti. Prea multe se rezuma sa faca cronica stirilor internationale si lansarilor locale si teste foarte nerelevante. Nerelevante pentru ca nu au la dispozitie echipamente care sa iti poata furniza niste date concrete si pentru ca prea putine site-uri/reviste reusesc sa faca teste comparative.
Nu mai zic de articole de informare privind costurile de intretinere, diverse taxe ce trebuie platite, calculatoare de asigurare CASCO samd. Nu zic ca nu gaseste diverse bucati de informatie pe ici pe colo, dar n-am vazut inca niciun site auto dedicat informatiilor auxiliare, fara stiri stupide ca s-a lansat nush ce Porsche tunat de 700 cai putere.
Si nici nu cred ca va aparea un astfel de site prea curand din mai multe motive, cela mai importante pe care le vad eu fiind: costurile mari cu echipamentul de test serios, presiunea din partea producatorilor auto (nu cred ca BMW ar mai face reclama pe un site care ar dezvalui costurile de service sau problemele celor mai ravnite masini de cocalar), lipsa oamenilor pregatiti (nu poti face jurnalism de calitate cu oameni platiti cu 15-20 de milioane, oameni ce prefera sa schimbe domeniul) si lipsa timpului (teste la sange si articolele de informare necesita timp mult fie pentru test fie pentru documentare).
Content is King, dar contentul bun e scump si se face greu.