Facem sau nu facem CASCO la masina?
Inca putin si se fac trei ani de cand tin acest draft neterminat, cam de cand mi-am luat o noua masina second hand. Am pus in balanta in acel moment daca sa fac sau nu asigurare CASCO, tinand cont ca in cativa ani as fi adaugat probabil 20-25% la costurile de achizitie, in timp ce valoarea de revanzare ar fi scazut cu 40-50%. Nefiind la prima masina stiu ca sunt o gramada de lucruri care ti se pot intampla, de la ‘bulgari’ care pornesc de pe loc cand treci prin fata lor pana la pietricele mici de tot care iti crapa parbrizul, dar recunosc ca primul instinct a fost totusi sa nu imi fac CASCO.
Noroc ca ma razgandesc foarte repede si mi-am adus aminte de ce-am patit in anii anteriori, cand fara niciun accident din vina mea am avut 1-2 ‘incidente’ anual, cu valoare adunata a dosarelor de dauna mult mai ridicata decat costul politei CASCO din anul respectiv. Deci imi este clar ca nu prea ai de ales, trebuie sa iti faci CASCO, pentru ca orice incident, oricat de minor, acopera de obicei costurile politei. Multi nu realizeaza, dar o masina second hand ieftina trebuie reparata cu piese noi, care costa la fel ca cele pentru o masina noua, iar 60 de minute de manopera pe un SH sunt egale cu cele 60 de minute alocate unei masini noi.
O masina second hand e mai accesibila la achizitie, dar e cel putin la fel de costisitoare la intretinere ca una noua, asta daca nu incep sa pice piese. Costul carburantului ajunge sa fie o bucata destul de redusa din costul total al masinii, pe toata durata ei de uzilizare, daca tragem linie la sfarsit sau cel putin majorarile de accize nu au impactul pe care l-ar avea o asigurare mai ieftina. Concluzia mea e clara: casco4life. Nu vreau sa ajung ca ‘sarmanii’ care isi iau SUV, nu-i fac CASCO si apoi n-au bani sa il repare.
Si inca un principiu dupa care ma ghidez: cumpar asigurare la firme OK, nu la cele mai ieftine. Pana acum nu am avut probleme cu Generali si Groupama, insa am observat ca multi soferi vad pretul ca argumentul definitiv in decizia de cumparare. Sincer nu-i inteleg? Iti faci asigurare tocmai pentru a dormi linistit insa de fapt nu esti asigurat, pentru ca Astra, Euroins, Omniasig, Uniqa Asigurări, City Insurance nu sunt asiguratori OK, lucru dovedit statistic.
Ca o paranteza, nu pot sa nu remarc ca in fiecare an de CASCO in Romania mi-am ‘recuperat’ investitia. Doar in Canada am platit degeaba intr-un an jumate cat o masina second hand bunicica de la noi. Deh, efect de tara mai mica, aglomeratie, strazi inguste, soferi nervosi, nimic anormal pentru tarile europene daca ma gandesc bine (poate mai putin partea cu nervozitatea prin alte locuri). Voi ce parere aveti, CASCO sau nu CASCO?