Facebook se transforma in Google
Mi se pare mie sau Facebook se transforma in Google din ce in ce mai mult? Nu sunt un guru al Internetului, dar am impresia ca in ultimele luni Facebook incepe sa muste din ce in ce mai mult din placinta pietei de publicitate prin rafinarea platformei lor de advertising, in timp ce ‘lucreaza’ sa aduca sau sa pastreze pe Facebook.com si o parte din utilizatorii traditionali ai serviciilor Google, prin partea de video (asta atrage in primul rand creatorii de continut, in timp ce consumatorii sunt pastrati in site mai mult, nemaifiind trimisi pe Youtube).
De asemenea aud din ce in ce mai multe persoane foarte multumite de performanta Facebook Ads, deci utilizatorii de Facebook convertesc bine pe anumite nise. Nu cred ca poti vinde orice pe Facebook, dar se pare ca poti vinde surprinzator de multe chestii, in conditiile in care vad din ce in ce mai multe optiuni de segmentare a audientei pentru reclamele tale. Si tineti cont ca o parte din optiuni (spending habits de exemplu) sunt disponibile doar pentru publicul din US, pe care Facebook il cunoaste cel mai bine.
Ce mi se pare si mai tare este ca in timp se vor schimba si obiceiurile de navigare al utilizatorilor, pentru ca Facebook se lauda cu 1.44 miliarde de utilizatori activi lunar, din care peste 900 milioane sunt activi zilnic, adica foarte multi oameni care intra zilnic pe Facebook.com, fie ca o fac de pe calculator sau de pe mobil. Daca oamenii aceia gasesc tot ce le trebuie pe Facebook.com s-ar putea sa nu mai aiba nevoie sa intre pe Google.com pentru a cauta anumite informatii.
Momentan nu poti cauta eficient pe Facebook, insa daca acest lucru se va rezolva, nu e greu de crezut ca balanta s-ar putea misca putin inspre Facebook, care pentru multi ar putea deveni punctul de intrare pe Internet. In plus, in news feed gasesti lucrurile considerate interesante de prietenii tai, ceea ce ar putea fi suficient pentru unii.
Nu-mi imaginez ca schimbarile vor avea loc peste noapte sau ca Google nu va riposta in clipa in care banii incep sa se mute in ograda lui Zuckerberg, dar pentru moment Facebook mi se pare mult mai activ in a atrage banii firmelor care-si promoveaza afacerea online, cel mai bun exemplu fiind recentul email pe care l-am primit prin care sunt instiintat ca imi pot uploada lista de clienti existenti in Adverts Manager, ca sa ii pot targeta usor apoi cu Facebook Ads (vezi poza articolului). Urmeaza vremuri interesante pentru ca in sfarsit Google are un concurent suficient de puternic ca sa fie luat in seama… si nici nu poate fi cumparat.
am sesizat si eu ca Facebook are planuri indraznete. subscriu asupra ideii ca Google are nevoie de concurenta pe piata de "Ads", pentru ca Media.net sunt o gluma iar restul nu conteaza. :D
Diferenta intre anunturile google si cele facebook este cum ajung ele la client. Anunturile google ajung acolo unde omul cauta, dar ajung la toti cei care cauta un anumit cuvant cheie. In schimb, facebook-ul preda anunturile unui anumit tip de utilizatori, foarte bine nisati si filtrati, insa fara ca aceia sa fie interesati de ceva (fara a cauta ceva!)