Fisele fiscale – timpul pe care il petreci completandu-le ti-l deconteaza cineva?
Nu stiu cum e in alte tari cu declaratiile fiscale, dar inceputul de la noi mi se pare criminal. Fara ajutor sau hinturi de la parinti/prieteni n-as fi reusit sa le completez nici pana azi. Am incercat sa citesc paginile ajutatoare are maretului formular f200, dar mai rau m-am incurcat. Cea mai simpla parte a fost cea cu datele personale, cum era si de asteptat.
Puteti spune ca sunt eu mai "incet", dar toata lumea cu care am vorbit a avut probleme cu declaratia de venit. Colac peste pupaza nimeni la posta nu stia cum trebuie trimise declaratiile. Dupa ce am pendulat intre coletarie si prioripost am decis sa trimit o simpla scrisoare cu recomandare de primire (asta dupa ce am auzit pe una din doamnele de la ghiseu recomandand unui cetatean: mai bine alegei versiunea 2 decat 1, ca 1 e mai scumpa si ajunge si mai greu….).
Oare la anu o sa fie mai usor, ma indoiesc. De ce trebuie puse denumiri criptice gen determinarea venitului net: sistem real, cote forfetare si norma de venit? De ce nu simplifica nimeni aceste formulare, si nu ma refer aici doar la declaratiile de venit. Ca sa ne luam toti contabili, sa aiba si ei din ce trai, impreuna cu notarii si alte posturi de observator/colector. Suntem o tara de intermediari, ce putem face.
Vroiam sa scriu de mult postul asta, dar am asteptat ultimul ceas, 15 mai, ultima zi de depunere a declaratiilor de venit.
nu ai contabil? mie mi le da contabilul meu. de-asta exista contabili, fiecare cu treaba lui, nu?
La voi inseamna ca isi fac treaba… :(
pai… da :) ai nevoie de contabili care isi fac treaba :) fisele fiscale tin de contabilitate. hartiile de acest gen trebuie intocmite de ei. mai ai nevoie intr-un business si de avocati/juristi buni.
contabilii si avocatii (buni si care isi fac treaba) sunt, din punctul meu de vedere, absolut esentiali intr-un business, mai ales la inceput.
Sunt foarte de acord cu tine. Cred ca avocatii si contabilii sunt indispensabili in orice moment al dezvoltarii unei firme.
Eu le-am completat de 4 ori. Bine, contabila mi le-a completat. Si am mai depus si niste adeverinte si chestii, pe langa. Pentru ca asa vroiau la mine la circa financiara. Colegii mei au depus in Buc fara dureri de cap.
Si daca le-as fi trimis gresite prin posta, cica ar fi trebuit sa platesc diferente. Mari!
Bine ca la tine este contabil care face ceva util pentru angajati. Eu a trebuit sa ma consult cu prieteni, familia, etc
Sper sa iasa bine pan la urma.