GPeC Summit 2015 – cel mai mare eveniment de eCommerce din Romania
S-ar putea ca unele persoane sa ma contrazica, insa eu vad online marketingul, SEO, SEM, UX, UI, social media si eCommerce-ul ca domenii puternic interconectate, cu scopul final acela de a obtine o reactie de la utilizatori, fie ca vorbim de un Like sau apasarea butonului ‘Finalizeaza comanda’. Nu cred ca poti excela in vreunul din aceste domenii fara sa ai habar si de celelalte.
Nu sunt specialist in eCommerce, am doar cateva notiuni de baza, motiv pentru care ma bucur ca o sa particip la GPeC (Gala Premiilor eCommerce). Evenimentul are loc pe 11,12 si 13 mai 2015 si sarbatoreste deja 10 ani de existenta, fiind recunoscut de multi ca cel mai important eveniment de eCommerce din Romania.
Prima zi este dedicata prezentarilor, avandu-l cap al listei de invitati pe Neil Patel, expert in marketing digital si co-fondator al companiilor de analiza KISSmetrics si Crazy Egg. Ziua se va termina cu GPeC E-Commerce Party. Zilele urmatoare au in agenda workshopuri tematice pe subiecte precum analiza, testare segmentata si optimizarea conversiilor.
E-Commerce Expo va ‘media’ interactiunea intre magazinele online si furnizorii de servicii de comert electronic, si are loc in prima zi, in paralel cu conferintele. De fapt acesta cred ca este singurul lucru negativ al GPeC la care ma pot gandi: ai de ales intre conferinte si expozitie in prima zi, situatie care continua si in zilele de workshop, pentru ca prezentarile se tin in paralel in doua sali diferite.
Daca veniti si voi la GPeC 2015 poate facem putin networking impreuna. Daca nu, reveniti pe aceasta pagina pentru ca voi incerca sa adaug cate impresii in zilele urmatoare.
Impresii GPeC 2015
Cine a fost cat de cat la curent cu anunturile GPeC privind summit-ul din mai 2015 stie ca invitatul principal a fos Neil Patel, insa personal in ziua 1 am fost cel mai impresionat de Craig Sullivan, un scotian carismatic, specialist in A/B testing, care a tinut si capul de afis al zilei 2, cu doua workshop-uri foarte interesante despre testare.
Prezentarile romanilor au lasat putin de dorit, dar stiam ca mai avem de invatat cate ceva cand e vorba de prezenta pe scena. Poate ar trebui sa aratam si putina umilinta uneori, sa nu incercam mereu sa parem atotstiutori, mai ales in conditiile in care rezultatele nu sustin nivelul arogantei de care dam dovada. Ma includ si pe mine in acesta categorie, pentru ca si eu mai am de lucru la capitolul atitudine, sunt constient de asta.
Concluziile generale pe care le-am tras este ca eCommerce-ul romanesc este inca la inceput. Piata este foarte mica, insa exista potential mare de crestere, in conditiile in care obiceiurile consumatorilor se vor schimba in anii urmatori, iar tranzactiile se vor multa online. Specificul utilizatorilor romani este diferit, si difera de la magazin la magazin, de aceea este important sa nu copiezi solutiile de afara sperand ca se vor mula perfect pe vizitatorii tai. Rezultatele se pot dovedi catastrofale.
Cei care vor sa faca optimizari si A/B testing au fost sfatuiti sa aloce majoritatea eforturilor in prima faza pentru a creste, pentru a ajunge la un nivel de trafic la care are sens sa folosesti unelte de testare platite pe bani multi si analisti de date care nu sunt ieftini deloc. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa faci teste si optimizari cand esti mic, insa este foarte important sa nu tragi concluzii gresite pentru ca ai rulat teste pe un esantion prea mic, ai testat pentru prea putin timp sau ai pornit cu ipoteze gresite. eCommerce-ul este o stiinta pana la urma si cei care fac treaba buna culeg roadele.