Microsoft Bing, nu prea interesant pentru Romania
Microsoft a dat drumu la Bing, motor de cautare cu o noua fata si cu arhitectura schimbata. Probabil ideea schimbarii numelui este mai buna decat sa fi zis de exemplu Live 2.0, un alt motor de cautare Microsoft care nu s-a bucurat de prea mult succes.
Cum era de asteptat, Microsoft a investit timp si bani pentru a oferi utilizatorului un motor de cautare care sa ofere repede rezultate mai relevante si o mai buna organizare a continutului multimedia. Practic ar trebui sa vedem o pagina de cautare mai bine organizata pentru interogari uzuale, ceva in genul Wolfram.
Pentru utilizatorul roman asta insa nu se va intampla, pentru ca Microsoft nu a dat drumul multor functii zonelor mai sarace ale lumii. Motivul este destul de simplu: Microsoft nu are de exemplu date despre evolutia preturilor produselor ca sa iti ofere un grafic dupa o cautare gen “Nokia E71”. In timp sper ca Microsoft sa adauga si pentru romanica functiile pe care le au la dispozitie utilizatorii din USA, altfel Bing ne ofera cam acceasi functionalitate cu Google, deci niciun motiv in plus pentru a schimba tabara. Deocamdata rezultatele imi par mai bune ca cele oferite de Google, dar ramane de vazut daca este doar o impresie.