Ne facem reclama ca poate ne-o folosi

Se stie ca reclama e sufletul comertului, dar asta e versiunea prescurtata. Lucrurile nu stau niciodata la fel de simplu, unii fac reclama cu cap, altii se multumesc sa spuna ca orice reclama e buna, fie ea pozitiva sau negativa. In jurul nostru sunt o gramada de exemple de persoane care nu stiu exact cu ce se mananca reclama asta. Ei bine, poate cea mai mare suprindere a lor ar fi daca ar afla ca nu se mananca…

Ce vreau sa spun cu asta? Ma uitam in seara asta pe price.ro, pentru cadourile de sarbatori si nu mare mi-a fost mirarea cand am vazut bannerul revistei XtremPC, care vad ca mai nou isi face reclama online. Executia banerului este decenta, presupunand ca nu a fost realizat pe bani ci in house. Mesajul insa, punctul forte al revistei, care este scos in evidenta, “Afla care este pretul coret…doar din revista ta de IT” ma face sa nu fiu de acord.

reclama-xpc.jpg

In primul rand nu pot sa cred ca punctul forte al unei reviste de IT este pretul corect afisat in dreptul produselor sau in sectiunea de topuri. Testele, articolele de actualitate si calitatea informatiei ar putea fi puncte forte, dar daca nu sunt este OK sa nu te lauzi cu ele. In al doilea rand nici acesta nu este punctul forte al revistei mentionate mai sus. Cine cumpara revista stie ca in ultimele numere s-au iscat niscaiva controverse pe tema preturilor dpdv al corectitudinii acestora, actualizarii rare si chiar a dublarii unor pagini de topuri (evident in detrimentul altor pagini de topuri).

Pacat de revista la care am lucrat, pe care am adorat-o din liceu, la care mi-am lasat o parte din sufletelul meu. Pacat de fanii nenumarati ai revistei. Nici schimbarile masive de personal din ultimile luni nu par sa indrepte revista in directia corecta, adica in sus. Zvonuri neconfirmate oficial spun ca si actualul redactor sef si-a facut bagajele, asta la cateva saptamani dupa ce Cristi Agatie (penultimul redactor sef XtremPC) si-a anuntat plecarea.

Schimbarile par ca nu fac neaparat bine XtremPC-ului, poate cine cauta vinovatul nu se uita in directia care trebuie. Am 1000 de idei cum as face mai buna o revista de IT, chiar si in conditiile in care concurenta siturilor IT online rasufa in ceafa presei scrise. Poate nu sunt cele bune, dar pana nu sunt lasat sa incerc nu poate sti nimeni ce-mi poate pielea.

TAG-uri: Control freak, user friendly, WYSINWYG (What You See Is Not What You Get), ITM Bucuresti, pretul corect, know-how, knock-out, restept, team player, team work, liderless

P.S. Daca nu intelegi multe din tag-urile de mai sus nu te supara pe mine, unele pot fi intelese doar de un grup restrans de persoane, dar postul este pentru toti.

ABONEAZA-TE PENTRU A PRIMI POSTARILE DIRECT PE EMAIL
Vei fi anuntat zilnic cand public articole noi pe blog!

De asemenea, ai putea dori...

28 răspunsuri

  1. Vlad Popa says:

    Cred ca e doar banner exchange in reteaua Arbomedia.

  2. Ionut Popa says:

    In cazul asta puteau schimba pe ceva mai bun :)

  3. Cristian Roman says:

    Salut!
    Asa este, este un banner exchange. Textul insa imi apartine mie, suta la suta. E in strinsa concordanta cu tipul site-ului in care apare bannerul. Intra si pe playboyromania.ro si vei vedea si acolo acelasi lucru. Imi pare sincer rau ca nu ai inteles mesajul bannerului si al contextului.

    Cristian Roman – redactor-sef XtremPC

  4. Cristian Roman says:

    Si inca ceva. Chiar iti suna bine lauda aceasta, cu “o mie de idei” ? Sau ca “nu sint lasat?” Cine te opreste?

    O zi buna.

  5. Ionut Popa says:

    Asta cu nu sunt lasat era o aluzie la cum se fac unele lucruri prin alte reviste ;) (din ce am auzit si eu, neconfirmat evident) , nu unde ma aflu acum…

    Si punctul meu de vedere privind mesajul bannerului mi-l mentin. In cazul unei reviste de IT sunt multe alte puncte care merita scoase in evidenta decat corectitudinea preturilor. Daca in spatele propozitiei se ascunde un mesaj secret insa, cu atat el nu va fi inteles de publicul tintit.

    Daca e subliminal…ei, atunci v-ati scos.

  6. Cristi says:

    :)))))))

  7. pulsar says:

    Cand un cititor nu intelege mesajul, poate fi din cauza lui, dar cand chestia asta se intampla mai multora e posibil sa fie o problema de concept la mijloc … ceva legat de creativitate …

  8. Ionut Popa says:

    Nu are cum sa fie asa pulsar, o reclama trebuie sa fie ca un rebus, sa isi prinda mintea cu ea olimpicii la romana. E drept ca asa din 5 milioane de oameni se prind 100, da in mana lor e viitorul tarii ;)

  9. cristian roman says:

    Daca ati stii care este publicul tinta al http://www.price.ro, atunci comentariile s-ar incheia. Din punctul meu de vedere, da, ne-am scos. De aia a fost facut bannerul. Plus ca acum se discuta de XtremPC pe mult mai multe surse, decit acum o luna. La misto sintem campioni olimpici.

  10. Ionut Popa says:

    1 – Cand iti faci reclama intentia e sa aduci oamenii la tine pe site, nu la Price.ro, asta daca nu aveti contract sa ii ridicati in slavi.

    2 – Eu ca site de preturi pentru produse nu as accepta sa puna cineva reclama la mine pe site sa imi zica “vrei pret corect? Intra la mine, lasa-i pe saracii astia cu fundalul lor verde, ca nu stiu ei ce sunt alea preturi”

    3 – Ati facut banerul verde ca sa se incadreze cu thema Price.ro, sa nu cumva sa fie observabil nu? Publicitatea online nu e chiar rocket science, dar are multe lucruri de bun simt, iti trebuie doar putin discernamant, ca experienta se face in timp.

  11. pulsar says:

    lucrezi cumva la price.ro de stii care e tinta lor? stai asa un pic … acolo afli preturi la diverse produse deci e util celor care cumpara adica tuturor. Din afirmatia ta lasi sa se inteleaga ca esti asa superior noua “Daca ati stii voi …” Te vezi cel putin cu doua nivele mai sus … oare?

  12. Ionut Popa says:

    Dar Cristian, nu trebuie sa ma crezi ce zic. Uite-te ce CTR are bannerul si rezultatul va vorbi de la sine…

  13. cristian roman says:

    E corect ce spuneti, aveti perfecta dreptate, toti. Sinteti extrem de profesionisti. Imi cer scuze, nu ma pricep. Las spatiul specialistilor in advertising.

  14. cristian roman says:

    Ionut, a fost destul sa citesc punctul 1 de la penultimul tau post si m-am convins ca nu are nici un rost sa mai pierd vremea pe aici. Ma duc sa ma pun serios la punct cu tehnicile de advertising si mai revin. Cred ca prin 2012 voi fi la nivelul la care sinteti voi acum. Ar trebui sa faceti bani buni din cunostintele voastre, la modul cel mai serios. Eu ramin la ale mele. Modest.

  15. Ionut Popa says:

    Cristian, nu te cunosc si nu am nimic personal de impartit cu tine. Nu stiu ce abilitati de Redactor Sef ai sau cunostinte IT.

    Parerea mea este ca nu tu ar trebui sa te ocupi de partea de advertising a revistei, ci de politica editoriala, stabilirea de noi contacte cu distribuitorii, mentinerea celor actuale etc.

    Pentru advertising si PR exista departamentul Marcom, sau ar trebui sa existe…dar inca odata, asta e doar o parere personala.

    Daca ti se pare ca ma iau de XtremPC prea mult s-ar putea sa ai dreptate :) Dar am lucrat acolo si m-am implicat, deci pentru mine mi se pare normal sa ma interesez in continuare de ce se intampla acolo… Poate sunt prea carcotas, dar mie imi place sa cred ca sunt un fel de reviewer, nu doar arunc cu noroi in ce se chinuie sa faca altii. Cand o sa ma impresioneze ceva placut nu o sa ezit sa spun, deocamdata sunt prea multe lucruri neplacute, care se vad in Brat, pe Forum si probabil si in fisele contabile (la cele din urma nu am acces :) ).

  16. Stefan says:

    atitudine de om imatur, gen “curtea scolii”: “bine ba ca esti tu mai destept”

    Mai grav e ca vine din partea unui om de conducere.

  17. cristian roman says:

    Extrem de grav, Stefan. Ar trebuie sa vezi cine a dat startul. Dar vad ca va aparati precum infractorii prinsi si interogati. Obiectivitate? Ce cuvint mare…..Oricum, ai fost foarte apreciat la XtremPC.
    Si sa stii ca in anii astia, in care informatiile circula mai repede decit gindurile, in cazul unora, ai ratat niste informatii.

  18. Stefan says:

    nu are rost sa discutam aici detatiile legate de mine si xpc nu e locul potrivit, de fapt nici nu am ce comenta, am plecat probabil cu aceleasi ganduri ca si tine :D.

    Totusi vorbe de genul asta “Sinteti extrem de profesionisti. Imi cer scuze, nu ma pricep.” cu un dram de “ironie ieftina” (daca imi permiti sa te citez si din alt post al tau) sincer iti spun ca le observam doar la adolescenti.

  19. Stefan says:

    Acum revenind la banerul respectiv. Cum poti face reclama la preturile corecte care din ce imi amintesc sunt puse la categoria topuri, cand topurile de pe http://www.xpc.ro nu sunt updatate de cand am plecat eu de acolo.

  20. Ionut Popa says:

    O paranteza mica. Ce ai vrut sa zici prin? Si sa stii ca in anii astia, in care informatiile circula mai repede decit gindurile, in cazul unora, ai ratat niste informatii.

  21. cristian roman says:

    Cred ca trebuia sa se sesizeze Stefan, nu tu, Ionut. Oricum, sincer, ma bucur pentru dialogul de azi, ne vom mai vedea pe aici, te asigur. O seara buna!

  22. Stefan says:

    posibil…

  23. Ionut Popa says:

    E adevarat ca nu mi se adresa mie dar nu am inteles ce vroia sa zica. Si in urma unei scurte discutii cu Stefan, nici el nu a inteles… Doream doar o lamurire, nu faceam un misto.

  24. Ionut Popa says:

    Da, unde ai fost, cand ne aparam ca niste infractori la interogatoriu?

  25. liviu says:

    WOW. ce discutii aprinse pe aici :)

  26. motor says:

    nu va mai luati ba de JP

  27. Cristi Roman says:

    Ionut, vreau sa-mi cer scuze daca am sarit calul ieri sau alaltaieri, nu mai stiu exact. Am considerat ca si tu ai pus un titlu prea ostentativ la articolul tau despre bannere si…….asta a fost. Oricum, nu pot justifica faptul ca am exagerat. Si, evident ca nu te-am facut infractor, a fost o simpla comparatie, si ea, normal, extrem de depasita. Inca o data scuze, la fel si pentru Stefan Matei.
     
    Toate cele bune, baieti! O seara buna!

  28. jack_piratul says:

    mah fratilor, acum poate stiti si voi cum este intr-o ograda… si cum se lupta cocosii intre ei pentru dominanta.
    la voi nu este lupta [i]pe gaini[/i] este lupta de orgoliu…

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published. Required fields are marked *