Imi organizez taskurile si ideile cu Wunderlist
Ca o persoana ce sta foarte mult timp pe Internet, si la munca si acasa, am o serie de unelte pe care le tot folosesc zi de zi (Google Docs, Microsoft Office, Feedly, Dropbox/Drive, Photoshop si altele). Din cand in cand mi se mai pune pata pe una din ele si caut un inlocuitor. Sau se intampla sa citesc un articol despre “Top 10 aplicatii pentru …” si sa decid ca am si eu nevoie sa le incerc pe cele mai bune, ca sa fiu mai organizat, informat, productiv etc. De cele mai multe ori realizez dupa doar cateva zile ca nevoia mea este inchipuita, dar cand nu se intampla acest lucru dau peste aplicatii precum Wunderlist.
Cautam de mult timp o aplicatie simpla de organizat taskurile, de notat rapid idei si care sa imi permita sa setez remindere. Evernote nu imi place, iar inlocuitorul sau, One Note e de-a dreptul stangaci si incet. Mi-a fost recomandat Wunderlist si pot sa spun ca incet incet a devenit una din aplicatiile pe care le tin tot timpul deschise pe calculator si o am instalata pe telefon si tableta. Totul este salvat in cloud si sincronizat automat (suntem in 2015 pana la urma). In plus fata de ce ma interesa pe mine pot organiza totul in liste si mai nou foldere, pot partaja listele cu cineva (in acest caz pot specifica cine trebuie sa faca ce sarcina), pot adauga notite text/audio la liste, imparti in sub-taskuri, adauga fisiere, comenta si, bineinteles, bifa ca rezolvata orice intrare.
Singurul neajuns pe care l-am gasit pana acum este ca notificarile pe telefon/tableta nu sunt locale, ci vin de pe server, deci ai nevoie de conexiune permanenta la Internet. Nu e asa o mare tragedie, pentru ca de obicei stau in fata calculatorului cand am Internetul oprit pe smartphone-ul cu Android, dar poate va deranja si pe altii problema asta si va fi adresata pe viitor. Wunderlist merge pe Windows 7/8, Mac OS X, Android, iOS, Windows Phone si Chromebook, deci in afara de Linux cam tot ce misca sub soare e suportat.
Exista si o varianta PRO de Wunderlist, care aduce suport pentru echipe mai mari, dar deocamdata nu am avut nevoie de niciuna din functiile suplimentare. Pentru mine Wunderlist este exact ceea ce imi doresc de la o aplicatie/program/serviciu: sa mearga bine, sa fie usor de inteles (nu cred ca e ceva in interfata Wunderslist care sa nu stiu ce face) si sa nu coste foarte mult. Cum in cazul de fata vorbim de software gratuit, macar un mini-review pe blog pot sa scriu si eu.
In incheiere, voi ce organizatoare de taskuri folositi?